Instagram is een van de meest gebruikte apps op dit moment. Zeker onder de Millennials is dit het grootste platform. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw profiel erboven uitsteekt? Een influencer heeft een hele andere insteek dan een bedrijf op Instagram. Zo denkt het algoritme van Instagram hier ook over en hier kan jij je voordeel uit halen als bedrijf. Zo kan je bijvoorbeeld analyseren wie er op jouw pagina komt en wat hun interesses zijn. Deze blog is gebaseerd op het boek van Kirsten Jassies, een echte aanrader!
Voor een content marketeer is Instagram een zeer belangrijk platform. Van influencermarketing, videomarketing tot adverteren. Je moet namelijk altijd up-to-date zijn qua trends en ontwikkelingen. Een perfecte feed hebben, die past in jouw merkidentiteit en regelmatig posten. Hiervoor maak je een contentkalender met bijvoorbeeld www.planoly.com. Het is belangrijk dat je de content op de juiste momenten publiceert. Voor bedrijven is dit doordeweeks tussen 10:00 uur en 18:00 uur.
Het is belangrijk dat je interactief bezig bent met de volgers die je opmaakt. Tip. Vooral het eerste uur nadat je iets hebt gepost is het belangrijk om goed actief hierin te blijven. Dit heeft alles te maken het algoritme van Instagram. Bepaal jouw doelgroep dan ook goed, om te weten op wat voor manier je het beste met hen kan communiceren. Hier kom je achter door te kijken wie jouw volgers zelf bijvoorbeeld volgen. Maak hier een persona op en baseer daarop dan ook jouw content. Dit kan je ook doen door interessante accounts zelf te gaan volgen, zo blijf je up-to-date in jouw sector.
HASHTAGS ZIJN KEY
VEELGEBRUIKTE RUBRIEKEN PER DAG
#mondaymotivation #mondaymood #wednesdaywisdom #wednesdayworkout #throwbackthursday #thirstythursday #friyay #tgif #feelgoodfriday #saturyay #sundayfunday
10 POPULAIRSTE HASHTAGS
#love #instagood #photooftheday #fashion #beautiful #happy #cute #tbt #like4like #followme
ZO MAAK JE DE PERFECTE FOTO
- Tag & Mention iedereen in je foto’s
- Maak foto’s bij daglicht
- Vrolijk gezicht (meer likes)
- Lichte achtergrond (beter voor je feed)
- Houd iets in je hand (minder ongemakkelijk)
- Deel altijd je locatie in de post.
Adverteren in 3 stappen
Nog niet zoveel volgers? Niet getreurd. Veel beginnende accounts hebben het probleem dat ze nog niet genoeg volgers hebben. De eerste stap is daarom om content te maken die interessant is voor jouw doelgroep. Dit wil zeggen tips & tricks, of veel introducerende video’s gebaseerd op branding. Probeer het verkoopproces en het product nog even achterwegen te laten, dit volgt in een latere fase.
Stap 1. Start een campagne en kies een doelstelling
Dit doe je altijd via de advertentiebeheertool, die je bereikt op https://business.instagram.com/advertising?locale=nl_NL. Je drukt vervolgens op nieuwe advertentie maken en dan kom je in de tool terrecht. Hierbij kan je kiezen uit de volgende doelstellingen. Merkbekendheid, leads bereiken, videoweergave, winkelverkeer, verkopen uit catalogus, appinstallaties en bereik.
Stap 2. Kies je doelgroep en benader je ideale klant
Via de beheertool heb je veel keus onder wie jouw doelgroep behoort. Zo kan je het land aangeven, geslacht, leeftijd, etc. Je kunt vervolgens jouw doelgroep opslaan.
Stap 3. Kies je budget & adverteer
Begin met een laag bedrag om te adverteren en bekijk hiervan het resultaat. Dit kan al vanaf een euro per dag. Dit kan je vervolgens terug zien in het verkeer op jouw pagina, bij de instellingen. Je bent er helemaal klaar voor, adverteren maar!
Alle 15 tips op een rijtje
- Maak in het begin veel tips voor je volgers
- Wees interactief met je volgers
- Gebruik hashtags
- Creëer een persona
- Volg interessante accounts
- Tag & Mention alles in je foto’s
- Maak een bedrijfspagina en analyseer
- Plaats dagelijks
- Experimenteer met video
- Maak een contentkalender
- Maak foto’s bij daglicht
- Vrolijk gezicht
- Lichte achtergrond
- Houd iets in je hand
- Deel altijd je locatie in de post.
0 reacties