Zo maak je jouw onderneming ”INSTAPROOF”

Written by Suzanne van der Voet

Hallo, ik ben Suzanne van der Voet. Als tekstschrijver voor blogs ben ik gepassioneerd over het vertellen van verhalen en het creëren van boeiende content. Met een scherpe pen en een liefde voor woorden, help ik merken en ondernemers hun boodschap over te brengen en hun online aanwezigheid te versterken. Laten we samen aan de slag gaan om jouw verhaal te vertellen en jouw doelen te bereiken.

december 19, 2019

Instagram is een van de meest gebruikte apps op dit moment. Zeker onder de Millennials is dit het grootste platform. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw profiel erboven uitsteekt? Een influencer heeft een hele andere insteek dan een bedrijf op Instagram. Zo denkt het algoritme van Instagram hier ook over en hier kan jij je voordeel uit halen als bedrijf. Zo kan je bijvoorbeeld analyseren wie er op jouw pagina komt en wat hun interesses zijn. Deze blog is gebaseerd op het boek van Kirsten Jassies, een echte aanrader!

Voor een content marketeer is Instagram een zeer belangrijk platform. Van influencermarketing, videomarketing tot adverteren. Je moet namelijk altijd up-to-date zijn qua trends en ontwikkelingen. Een perfecte feed hebben, die past in jouw merkidentiteit en regelmatig posten. Hiervoor maak je een contentkalender met bijvoorbeeld www.planoly.com. Het is belangrijk dat je de content op de juiste momenten publiceert. Voor bedrijven is dit doordeweeks tussen 10:00 uur en 18:00 uur. 

Het is belangrijk dat je interactief bezig bent met de volgers die je opmaakt. Tip. Vooral het eerste uur nadat je iets hebt gepost is het belangrijk om goed actief hierin te blijven. Dit heeft alles te maken het algoritme van Instagram. Bepaal jouw doelgroep dan ook goed, om te weten op wat voor manier je het beste met hen kan communiceren. Hier kom je achter door te kijken wie jouw volgers zelf bijvoorbeeld volgen. Maak hier een persona op en baseer daarop dan ook jouw content. Dit kan je ook doen door interessante accounts zelf te gaan volgen, zo blijf je up-to-date in jouw sector. 

HASHTAGS ZIJN KEY 

VEELGEBRUIKTE RUBRIEKEN PER DAG

#mondaymotivation #mondaymood #wednesdaywisdom #wednesdayworkout #throwbackthursday #thirstythursday #friyay #tgif #feelgoodfriday #saturyay #sundayfunday

10 POPULAIRSTE HASHTAGS

#love #instagood #photooftheday #fashion #beautiful #happy #cute #tbt  #like4like #followme

 

ZO MAAK JE DE PERFECTE FOTO 

  • Tag & Mention iedereen in je foto’s
  • Maak foto’s bij daglicht
  • Vrolijk gezicht (meer likes)
  • Lichte achtergrond (beter voor je feed)
  • Houd iets in je hand (minder ongemakkelijk)
  • Deel altijd je locatie in de post.

Adverteren in 3 stappen

Nog niet zoveel volgers? Niet getreurd. Veel beginnende accounts hebben het probleem dat ze nog niet genoeg volgers hebben. De eerste stap is daarom om content te maken die interessant is voor jouw doelgroep. Dit wil zeggen tips & tricks, of veel introducerende video’s gebaseerd op branding. Probeer het verkoopproces en het product nog even achterwegen te laten, dit volgt in een latere fase.

Stap 1. Start een campagne en kies een doelstelling
Dit doe je altijd via de advertentiebeheertool, die je bereikt op https://business.instagram.com/advertising?locale=nl_NL. Je drukt vervolgens op nieuwe advertentie maken en dan kom je in de tool terrecht. Hierbij kan je kiezen uit de volgende doelstellingen. Merkbekendheid, leads bereiken, videoweergave, winkelverkeer, verkopen uit catalogus, appinstallaties en bereik.

Stap 2. Kies je doelgroep en benader je ideale klant

Via de beheertool heb je veel keus onder wie jouw doelgroep behoort. Zo kan je het land aangeven, geslacht, leeftijd, etc. Je kunt vervolgens jouw doelgroep opslaan.

Stap 3. Kies je budget & adverteer

Begin met een laag bedrag om te adverteren en bekijk hiervan het resultaat. Dit kan al vanaf een euro per dag.  Dit kan je vervolgens terug zien in het verkeer op jouw pagina, bij de instellingen. Je bent er helemaal klaar voor, adverteren maar!

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle 15 tips op een rijtje

  1. Maak in het begin veel tips voor je volgers
  2. Wees interactief met je volgers
  3. Gebruik hashtags 
  4. Creëer een persona 
  5. Volg interessante accounts 
  6. Tag & Mention alles in je foto’s
  7. Maak een bedrijfspagina en analyseer
  8. Plaats dagelijks 
  9. Experimenteer met video 
  10. Maak een contentkalender 
  11. Maak foto’s bij daglicht
  12. Vrolijk gezicht 
  13. Lichte achtergrond 
  14. Houd iets in je hand 
  15. Deel altijd je locatie in de post.

You May Also Like…

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Open chat
Hulp nodig?
Hallo!
Kunnen de Millennials je helpen?
Powered by